Запрос на конфиденциальность
Home Ресурсы Блог ELD Mandate Exemptions в Канаде: что Вам нужно знать
6 минут, чтобы прочитать

ELD Mandate Exemptions в Канаде: что вам нужно знать

по KMZ MOTOR 7 июня 2023 года

Канадские правила, требующие электронных регистрационных устройств (ELD), стали полностью введены в действие 1 января 2023 года, что привело к тому, что все флоты коммерческих транспортных средств (CMV) в Канаде должны были внедрить сертифицированные устройства ELD к тому времени. 

До этого мандата правительство Канады не имело конкретных требований, регулирующих использование ELD для мониторинга часов службы водителей (HOS) в индустрии грузоперевозок. Учитывая это, может быть некоторая двусмысленность в отношении того, кто освобождается от этого мандата и какие изменения или требования связаны с ним. Перекрестная граница должна иметь в виду:

The following FAQs help clarify important considerations both Canadian motor carriers and U.S. commercial vehicle drivers that travel cross border must keep in mind:

Есть ли исключения мандатов-эльда Канады? Согласно

Currently, there are four commercial vehicle exemptions that pertain to the ELD mandate in Canada. According to the Canada Gazette, транспортные компании будут освобождены от нуждающихся ELD, если они:

  1. Выпущены в соответствии с определенным разрешением || 572 == = Иметь законом освобождение Это относится к самим дальнобойщикам. Давонщики будут освобождены от использования ELD в Канаде, если они попадут под исключение с коротким перевозкой и не выезжают за пределы 160-километрового радиуса (99,42 мили) их домашнего терминала.
  2. Have a statutory exemption
  3. Are subject to a rental agreement with terms under 30 days
  4. Operate a vehicle that was manufactured before 2000

Additionally, there are exemptions that apply to truckers themselves. Truckers will be exempt from using ELDs in Canada if they fall under the short haul exemption and don’t drive outside of a 160-kilometer (99.42 miles) radius of their home terminal.

В Канаде? Это:

Currently, four additional exemptions have been granted around certain provisions of the Commercial Vehicle Drivers Hours of Service regulations. These are:

  1. Операции Driveaway: «Чтобы позволить приемлемым автомобильным перевозчикам и их водителям записать свой учет статуса обязанности в соответствии с с. 82 правил, а не под.77 ». . ” Продемонстрировать соблюдение ограничений на работу, требований к отдыху и требований к ведению записи ». Более гибкий график работы/отдыха ». Освобождения от мандата:
  2. Canadian Pacific Railway: “To allow maintenance of way workers who drive commercial vehicles as part of their duties to take larger periods of daily consecutive off-duty.”
  3. Canadian Association of Energy Contractors: “To allow eligible motor carriers and their drivers to avoid the duplication of having to complete both a record of duty status and other industry documents, thereby making use of existing documentation to demonstrate compliance with the work limits, rest requirements, and record-keeping requirements.”
  4. Fertilizer Canada: “To allow motor carriers and their drivers engaged in the transportation of liquid and anhydrous ammonia fertilizer products to operate under a more flexible work/rest schedule.”

Are there exemptions for Canadian drivers entering the U.S.?

In the U.S., the Federal Motor Carrier Safety Administration (FMCSA) currently allows the following ELD mandate exemptions:

  • Драйверы с коротким перевозкой. Освобождение от короткого хода предназначено для драйверов грузовиков, которые используют радиус 150 воздушной мили (не CDL короткая перевозка)- См. Разделы 395.1 (e) (1) и 395.1 (e) (2). Если управляемый коммерческий автомобиль является частью отгрузки, решение ELD не требуется. в течение 8 дней из 30-дневного периода. Для некоторых водителей с коротким перевозкой, которые выходят за пределы этого освобождения, есть еще одно исключение, чтобы помочь им: водители с 8 днями или меньше стержней. = Также, исключение для моделей транспортных средств от 1999 года или ранее применяется конкретно к возрасту двигателя в транспортном средстве или VIN. как общие мандаты и требования.
  • Drive away/tow away operations where the commercial motor vehicle being driven is the commodity. If the commercial motor vehicle being driven is part of a shipment, an ELD solution is not required.
  • Drivers operating vehicles that are older than model year 2000. 
  • Drivers that only keep logs for 8 days out of a 30-day period. For some short haul drivers who go outside of this exemption, there is another exemption to help them out: drivers with 8 days or fewer of RODs.
  • Agricultural, farm and livestock vehicles.

Also, the exemption for vehicle models dated 1999 or earlier applies specifically to the age of an engine in a vehicle or the VIN.

Download our fleet vehicle compliance management guide to learn more about fleet compliance management as well as common mandates and requirements. 

Канадские правила HOS изменились из -за мандата ELD? В настоящее время правила HOS в Канаде ограничивают драйверов 13-часового вождения в течение 16-часового дня вождения, а затем как минимум 8 часов подряд. Мандат ELD не изменит уже действующие правила HOS, но поможет контролировать и укрепить соблюдение водителя с правилами HOS. или Канада? Или канадские правила ELD. 

The ELD mandate in Canada requires truck drivers who follow HOS regulations to switch from paper logbooks to ELDs. Currently, the HOS regulations in Canada limit drivers to 13-hours of consecutive driving in a 16-hour driving day and then a minimum of 8 consecutive hours off duty status. The ELD mandate will not change the HOS regulations already in place but will help monitor and bolster driver compliance with the HOS rules.

Is there a difference between the HOS mobile app depending on if you are operating in the U.S. or Canada?

Click here to review the key differences you will see in your HOS mobile app screens, and in the behavior of the HOS app, depending on whether you are following U.S. or Canadian ELD regulations. 

HOS автоматически обнаруживает, едете ли вы в США или Канаде, и просит вас подтвердить переход из одной операционной зоны на другую. Для получения дополнительной информации см. пересечение границы между США и Канадой. Сертифицирующие ELD?

Who created the final ELD mandate rule for Canada, and who is responsible for certifying ELDs?

The final ELD mandate rule was handed down by Transport Canada, a federal institution responsible for transport policies and programs.

As part of that rule, Transport Canada requires that ELDs be approved by a third party before they can be sold or installed.  

Есть ли специальные требования к отчетности по неисправности ELD для авторядов? Инструкции производителя. Неисправность

In Canada, motor carriers are required to make sure that electronic logging devices installed in commercial vehicles are working properly and calibrated according to the manufacturer's instructions.

As a motor carrier, you must keep a record of ELD malfunctions that includes:1

  • the name of the driver who noticed the malfunction
  • Имя каждого драйвера, который использует транспортное средство до тех пор, пока устройство не будет отремонтировано или заменено
  • Make, Model и серийный номер устройства, номерной знак и VIN автомобиля Он установлен в
  • Дата и местоположение, когда была замечена неисправность (и дата, что носитель двигателя был уведомлен, если другой) Отремонтировать или заменить устройство. ELD MANDATE? В этом описывается технический стандарт для электронных устройств для ведения журнала v.1.2, 27 октября 2020 года, который заменяет ранее опубликованную версию 1.1 от 9 декабря 2019 года. Информация о мандате? || 679
  • the date and description of work done by the motor carrier to repair or replace the device.

You must keep these records for at least 6 months after the device is repaired or replaced.

Where can I learn more about the technical specifications behind the Canadian ELD mandate?

You can learn more about the Canadian ELD technical standards from the Canadian Council of Motor Transport Administrators (CCMTA). This outlines the technical Standard for Electronic Logging Devices v.1.2, October 27, 2020, which replaces the previously posted version 1.1 dated December 9, 2019.

What additional sources can I go to for the latest Canada ELD mandate information?

These are some of the additional sources you can turn to for further information on the Canada ELD mandate:

1 https: //tc.canada.ca/en/road-transportation/electronic-logging-devices/electronic-logging -Девис-Коммерки-драйверы-приводные перевозки#what_a_carrier_should


KMZ MOTOR

KMZ MOTOR Staff represents a team of professionals passionate about everything telematics. Get to hear about the latest trends, product features and industry best practices from the desk of KMZ MOTOR Staff.


Теги: ELD & COMPARITION

Связанные блоги
How safety culture and technology improve CSA scores Streamline compliance with native, customizable DVIR forms Canada ELD compliance rules and regulations: Know the specifications
Подробнее в Соответствие

Расписание DEMO

Узнайте, как наша платформа дает вам видимость, которую вам нужно сделать, чтобы сделать больше. || 824

Вам также может понравиться

Просмотреть все