Home Ресурсы Блог Правила для улучшения инспекций предварительной поездки
5 минут, чтобы прочитать

Правила для улучшения проверки перед поездкой

Кевином Овен 11 июля 2019 года

11 июля 2019 г.

Проверка транспортных средств перед поездкой является одним из наиболее важных факторов при обеспечении безопасности водителей и транспортных средств CDL. Пропущенная или спешно выполненная проверка предварительной поездки CDL может привести к катастрофической аварии с травмами и погибшими. Ремонт из предыдущего DVIR был выполнен до его использования. Мандат утверждает, что перед вождением автомобиль водитель должен:

The FMCSA Driver Vehicle Inspection Report (DVIR) requirements state that drivers must inspect a vehicle and confirm that any needed repairs from the previous DVIR have been performed prior to using it. The mandate states that before driving a motor vehicle, the driver shall:

(a) быть удовлетворенным, что транспортное средство находится в безопасном рабочем состоянии;

(b) Просмотрите последний драйвер Отчет о проверке транспортных средств; и

(c) Подпишите отчет, только если водитель, который подготовил отчет, был отмечен, чтобы признать, что водитель рассмотрел его и что существует подтверждение того, что требуется ремонт Выполнен. T правильно сообщают о критической важности выполнения проверки DOT перед поездкой. Ниже приведены три важных правила, которые могут улучшить подход, которую ваша организация использует для предварительных проверок и организационной безопасности. Фоины, и их предыдущая политика/процедуры, возможно, были слабыми. Никогда не предполагайте, что ваши водители знают правильный способ проведения проверки. Правильное обучение необходимо для каждого водителя в вашем флоте-независимо от истории возраста или безопасности. Дайте водителям исчерпывающий список потенциальных рисков для неспособности завершить проверку и попросить их подписать его, указывая на то, что они понимают последствия. Например, водители должны знать, к кому пойти, когда они узнают ремонт из предыдущего дня DVIR не был завершен и что с этим делать. Они также должны точно знать, что они должны проверять во время каждой проверки, включая:1

3 rules to improve pre-trip inspections

Improving the pre-trip inspection process has many safety benefits, but some fleet managers don’t properly communicate the critical importance of performing DOT pre-trip inspections. Below are three essential rules that can improve the approach your organization takes to pre-trip inspections and organizational safety.

Rule #1: Don’t make assumptions

Truck drivers come from many backgrounds, and their previous policy/procedures may have been lax. Never assume that your drivers know the correct way to perform an inspection. Proper training is essential for every driver in your fleet—regardless of age or safety history.

All drivers should be provided a training guide with imagery and case studies for pre-and post-trip inspections. Give drivers a comprehensive list of potential risks for failing to complete an inspection and have them sign off on it, indicating that they understand the consequences.

Be sure to communicate openly and give drivers all of the necessary details. For example, drivers need to know who to go to when they find out a repair from the previous day DVIR has not been completed and what to do about it. They also need to know exactly what they should be checking during each and every inspection, including:

Хотите узнать больше о том, как улучшить производительность флота и обеспечить безопасность своих водителей? Загрузите нашу электронную книгу для лучших практик. Огарание

  • Air pressure
  • Lug nuts
  • Power steering and power steering fluid
  • Emergency equipment such as fire extinguishers
  • Air brakes
  • Air compressor and air lines
  • Turn signals / brake lights / high beams
  • Fuel tank / check for leaks
  • Парковочные тормоза / Трейлер -тормоза
  • Амортизаторы
  • Приводной вал
  • Уровни жидкости (уровень масла, уровень охлаждающей жидкости)
  • Wipers WindShield

Правило № 2: включить передовые практики предварительной поездки

Менеджеры флотов могут включить передовые практики для инспекций перед поездкой в ​​усилия по культуре безопасности вашей организации. Согласно точке, когда культура безопасности сильна, несчастные случаи менее часты и менее серьезны. || 619 2

Driver behavior can be monitored using telematics software that shows how frequently a driver engages in speeding, hard braking, harsh acceleration, seat belt use and more. Fleet managers are notified of any incidents in real time so measures can be taken. Drivers also receive a scorecard of their driving behaviors, making it easy to identify areas for improvement and encourage better habits. Using scorecards, managers can set company benchmarks and individual drivers can try to meet or surpass expectations. If drivers know that safe driving behavior is monitored and rewarded, they’ll be less likely to take risks with their pre-trip inspections.

When leadership is clearly dedicated to safety culture, individual employees begin to feel personally responsible for preventing accidents. The more often drivers hear about the importance of safety, the more likely they are to engage safe behaviors.

Правило № 3: Установите политику общесистровки для инспекций перед поездкой

Документируйте политику компании для инспекций перед поездкой и четко и часто передавать ожидания этой политики во всей вашей организации. Применение процесса на всех уровнях имеет решающее значение, поскольку он способствует развитию культуры безопасности на всех уровнях компании. DVIR могут быть

Electronic DVIRs establish and enforce a standard driver procedure for pre-trip inspections. DVIRs can be Завершены с использованием смартфона или планшета с функциями, которые заставляют драйверы физически осматривать транспортное средство, а не просто превышать форму. Некоторые преимущества развития электронного включают:

  • более быстрые проверки - Цифровые просто быстрее. Поиск правильной формы, ручка (которая работает) и повторение одной и той же информации каждый раз, такая как имя и номер грузовика, становится утомительным для каждого драйвера. Бэк-офисные команды должны иметь возможность читать DVIR; Драйверы, чтобы подписаться в последнем отчете и бэк -офисе, чтобы рассмотреть отчет, при необходимости переходите на техническое обслуживание. Рукописные отчеты и подача вручную увеличивают вероятность ошибок и утраченных по времени, отчетов цель обзоров и аудитов. Поскольку FMCSA прикладывает больше усилий, чтобы разбить проблемы, связанные с безопасностью, и большинство результатов CSA получают подарки из-за проблем с обслуживанием транспортных средств, все флоты должны быть хорошо подготовлены для обзора. 642
  • Reduce errors - Both drivers and back-office teams need to be able to read the DVIR; drivers to sign off on the last report and back office to review the report, pass on to maintenance when necessary and file it. Handwritten reports and manually filing increase the chance of errors and time lost searching or purging reports.
  • Easier reporting - The FMCSA requires that at least three months of DVIRs be available on request for the purpose of reviews and audits. With the FMCSA putting more effort into cracking down on safety related issues and most CSA scores getting hit due to vehicle maintenance problems, all fleets should be well-prepared for a review.
  • Quicker turnaround on repairs - Defect reports are instantly routed to the service department for attention and scheduling repairs. Photos included with the report speed up investigation and isolating the fault. This is imperative for safety-related faults to decrease downtime.
  • Use existing iOS or Android devices - No special hardware or inspection tools are required; drivers simply install the app on their smartphones and complete the electronic form. Photos can be used to verify visual inspection or included for the maintenance team, and the report signed off with a digital signature on the touchscreen.
  • Create customized forms for specialized inspections - Different vehicles, trucks, trailers or equipment often require their own custom inspection form. DVIRs make it easy to duplicate and modify existing forms to suit, as well as attaching the necessary form to the asset being inspected.

Follow these three rules and your organization should be able to establish a culture of safety and improve all pre-trip inspections. Safety-conscious organizations are likely to have lower Compliance, Safety, Accountability (CSA) scores, fewer DOT roadside inspections, lower insurance premiums, and overall higher bottom lines.

Sources

1 https://www.ecfr.gov/cgi-bin/retriveecfr?gp=1&ty=html&h=l&mc=true&=part&n=pt49.5.396#se49.5.396_113|| 6599== 2

2 https://rosap.ntl.bts.gov/view/dot/32538/dot_32538_ds1.pdf


Кевин Овен

Кевин Овен возглавляет глобальный успех продукта для KMZ MOTOR, помогая создавать программные решения, которые оптимизируют способ, которым люди, транспортные средства и вещи проходят по всему миру.


Теги: ELD & COMPARITION, Инспекции,Performance & Coaching, Безопасность, Техническое обслуживание транспортного средства || 699

Related blogs
How safety culture and technology improve CSA scores Streamline compliance with native, customizable DVIR forms Canada ELD compliance rules and regulations: Know the specifications
Подробнее в Соответствие

Расписание демо

Узнайте, как наша платформа дает вам видимость, которую вам нужно сделать.

Вам также может понравиться

Просмотреть все