HomeResourcesCase studiesCorecut wins new business and increases productivity ten-fold with fleet tracking

Case study

Corecut выигрывает новый бизнес и повышает производительность в десять раз при отслеживании флота

It was an easy decision to choose fleet tracking. We are able to understand and optimise the movements of our operators – that, on its own, has paid for the system 10 times over.
Ewan Crocker
Operations Director

A specialist diamond drilling company, Corecut is headquartered in Broxburn, West Lothian. The company operates a fully mobile workforce and has strategically located offices throughout the UK.

Operations Director, Ewan Crocker was looking for a GPS fleet tracking system that would increase operational efficiency and help him to better manage his fleet of 37 specialist vehicles. He also wanted to reduce the company’s operational costs through accurately tracking hours worked and decreasing fuel usage.

«Мы создали завидную репутацию в нашей отрасли, создав высококвалифицированную команду квалифицированных операторов CSCS, которая быстро и точно выполнила тысячи контрактов», - говорит г -н Крокер. «Мы выбрали KMZ MOTOR, потому что нам нужна система с комплексной функциональностью; Оптимизируя нашу мобильную рабочую силу, мы значительно повысили наши уровни эффективности и производительности ».

MR. Крокер считает, что каждое транспортное средство повышало свою производительность несколькими способами: «Функция« ближайшего транспортного средства »позволила нам упростить, какое транспортное средство отправляется на работу, и потому что у нас также есть интеграция Garmin, которую они попадают на работу по самым быстрым маршруту. KMZ MOTOR 'Live Fleet' с Google Maps позволяет нам увидеть с первого взгляда, где весь флот, и точно определяет местоположение работы. одновременно. Они точно знают, куда им нужно идти, и когда им нужно прибыть; Мы можем подтвердить, что инструкции были получены, а рабочие места приняты. Для безопасности мы также можем предопределить сообщения, которые драйверы отправляют нам обратно. Это значительно повышает нашу производительность, потому что в одно мгновение мы знаем, что все находятся на курсе и готовы начать работу. Работа рано, я могу отправить их на следующее. Это также позволяет мне направить планирование рабочих мест в плане - отличный актив управления временем. сохраняется до минимума. Я могу гарантировать, что мы пунктуальны при прибытии на сайт и что мы уходим вовремя, когда работа выполняется. Подумайте об этом, если фургон с двумя мужчинами прибывает всего на 30 минут на работу, это уже один час производительности. Легко точно отслеживать сверхурочные часы, а споры клиентов разрешаются безболезненно. || 534

The Garmin integration also enables us to send out messages to our entire fleet simultaneously. They know exactly where they need to go and when they need to arrive by; we can confirm the instructions have been received and the jobs accepted. For safety, we can also predetermine the messages that the drivers send back to us. This vastly increases our productivity because, in an instant, we know everybody is on course and ready to start work.

The system has also enabled me to calculate how long each job takes the team and, if they finish a job early, I can send them to the next. It also enables me to forward plan job scheduling – a great time management asset.

Fleet tracking has also allowed me to monitor when a vehicle arrives on site and leaves - so late arrivals, long lunches and early departures are kept to a minimum. I can ensure that we’re punctual when arriving on site and that we leave on time when the job is done. Think about it, if a van carrying two men arrives just 30 minutes late to a job, that’s already one hour of productivity lost. It’s easy to accurately monitor overtime hours and customer disputes are resolved painlessly.

The savings are actually estimated to be greater than four hours per van per month; Ewan also remarks on the simplicity and extra contracts that Corecut wins, “It was an easy decision to choose this system. We are able to understand and optimise the movements of our operators – that, on its own, has paid for the system 10 times over”.

“Keeping a closer eye on the drivers, optimising their routes and keeping them moving, significantly decreases the time my operators spend on the road. All this time adds up and I can definitely schedule more jobs because of it. I just have more control!” concludes Mr. Crocker. “Our reputation for customer service is growing thanks to fleet tracking and it’s definitely winning us business.”


Tags: Productivity & efficiency, Payroll, Управление командой

Вам также может понравиться

Просмотреть все